Recenziidetop.com petrece multe ore cercetând și testând, astfel încât să îți ofere ție șansa de a găsi cele mai bune produse pe care să le achiziționezi. Fiecare produs de aici este selectat independent de către echipa noastră. Dacă alegi să cumperi ceva folosind link-urile de pe pagina noastră, noi vom putea primi un mic comision, care ne va ajuta să ne finanțăm activitățile.

Top 5 cele mai bune lămpi cu ceas 2021

Hai, să fim sinceri: nu prea ne place să ne trezim dis-de-dimineață, mai ales cu o alarmă asurzitoare și enervantă. Dacă ești genul de om care are nevoie de câteva alarme până să ajungă să se ridice din pat, atunci acest articol este pentru tine.

Doar pentru că este o provocare să te trezești din somn în fiecare dimineață, asta nu înseamnă că trebuie să te resemnezi cu alarma telefonului mobil sau a unui ceas vechi.

Da, disconfortul trezirii poate fi înlăturat. Cum? Prin utilizarea unei lămpi cu ceas, ce simulează lumina naturală a soarelui, pentru ca tu să te simți liniștit și confortabil, gata de o zi productivă.

Vrei să știi care este topul celor mai bune veioze cu alarmă? Sau poate te interesează care sunt beneficiile acestui produs asupra sănătății și somnului tău. Oare știi la ce anume ar trebui să fii atent în momentul în care vrei să achiziționezi un astfel de produs?

Răspunsurile le găsești în acest articol, unde am inclus informații utile pentru tine.

Imagine
Nume
Evaluare
VerificațI prețul

Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/txtrgzls/recenziidetop.ro/wp-content/themes/theme/parts/amazon-table.php on line 29

Ghid de cumpărare: lămpi cu ceas

wake-up lamp

Un wake-up light este o veioză cu ceas care se folosește de combinația sunetelor și a luminilor pentru a-ți da trezirea dimineața. Acestea sunt foarte îndrăgite de oameni deoarece au funcții utile și foarte plăcute, ce transformă trezitul într-o plăcere.

Cu toate acestea, nu putem spune că tot ce se găsește pe piață în materie de veioză cu ceas este și calitativ. Tocmai de aceea, îți vom spune la ce trebuie să fii atent când vrei să cumperi un astfel de dispozitiv.

Este simplu, iar specificațiile fac diferența. Fii pe fază!

Ce este o veioză cu alarmă?

O veioză cu alarmă este, așa cum îi spune și numele, un dispozitiv ce luminează înainte ca alarma să se pornească. Acesta începe treptat să strălucească timp de aproximativ jumătate de oră înainte să înceapă sunetul alarmei să se declanșeze. Cu o creștere constantă a luminii, aceste lămpi își propun să imite răsăritul soarelui, lumina din ce în ce mai mare pregătind corpul de trezire.

Cu toate acestea, este important să menționăm și principiile științifice din spatele acestor dispozitive care par a schimba viețile oamenilor.

Cu toții știm că avem nevoie de somn pentru a ne dezvolta creierul și pentru a ne da energie să ne putem îndeplini sarcinile zilnice. Însă, doar pentru că nu suntem treji, asta nu înseamnă că activitatea creierului nostru s-a oprit. Creierul este activ, acesta trecând prin diferite tipare și etape caracteristice pe tot parcursul nopții.

Această activitate reprezintă motivul parțial pentru care te trezești singur, fără alarmă. Dacă ritmurile tale circadiene au fost stabilite, te poți trezi chiar în aceeași oră în fiecare dimineață. Cu toate acestea, dacă nu sunt stabilite, atunci este foarte important să se ia în considerare diferența psihologică a trezirii naturale față de trezirea artificială.

Pentru construirea fundamentului ritmurilor tale circadiene, se pot utiliza aceste lămpi de trezire, întrucât pot fi foarte benefice pentru sănătate. Nu doar că reprezintă o modalitate eficientă de a te trezi, dar se poate restabili și echilibrul ciclului de somn / trezire.

Ideea din spatele acestor lămpi este simplă: mimând răsăritul și apusul de soare determină corpul să intre în ritmul normal și firesc de trezire. De ce? Pentru că organismul nostru este condiționat să se trezească atunci când soarele oferă lumină. Trezirea odată cu lumina soarelui îți oferă posibilitatea să ai parte de o experiență naturală, iar acest principiu este valabil și la culcare, când ceasul poate să reproducă lumina apusului.

Simulând un apus de soare și apoi un răsărit, într-o cameră întunecată, îți poți „păcăli” corpul să intre într-un ritm circadian echilibrat. Indiferent de programul tău real, acest tip de amenajare a dormitorului poate crea baza necesară pentru a dormi cele 7-9 ore de care are nevoie adultul mediu pentru o funcționare cognitivă adecvată.

De ce ai nevoie de o veioză cu ceas?

Cum sună asta: să te trezești cu o lumină care simulează răsăritul soarelui, în locul unei alarme de la telefonul mobil?

Omul este profund conectat la natură, la mediul înconjurător. Așa cum și strămoșii noștri se culcau când apunea soarele și se trezeau când acesta era pe cer, așa ar trebui să se întâmple și în cazul nostru. Însă, din cauza ritmului alert al vieții cotidiene, se întâmplă să ne culcăm mai târziu decât ar fi indicat, dându-ne peste cap ritmul natural al somnului.

Un studiu publicat în 2012 de către Till Roenneberg, profesor la Institutul de Psihologie Medicală al Universității din Munchen, a descoperit că oamenii pierdeau în medie 40 de minute de somn din cauza faptului că nu puteau adormi la timp.

Luminile de trezire îl ajută pe utilizator să se trezească datorită unei lumini care se aprinde treptat, natural, organic. Acest lucru este esențial, mai ales dacă preferi să tragi draperiile la geam. De asemenea, pot funcționa și în cealaltă direcție, diminuând treptat lumina din încăpere, indicându-ți că ar trebui să te culci.

Somnul nu este o îngăduință, dar poate fi o luptă din cauza programului alternant pe care fiecare persoană îl poate avea. Tocmai de aceea, lămpile de trezire sunt atât de importante pentru dormitor. 80% dintre oamenii care au o problemă cu somnul pot să îi restabilească ciclul sănătos cu ajutorul acestui dispozitiv.

Care este diferența dintre o lampă pentru trezire și lampa de terapie ușoară?

Multă lume confundă lampa pentru trezire cu lampa de terapie ușoară. Tocmai de aceea, ne dorim să facem o diferențiere între cele două, pentru a nu mai exista confuzii.

Funcția principală a lămpii este de a ușura procesul de trezire dimineața și de a induce starea de somn seara. Acest lucru este important mai ales în perioada întunecată a anului, de la sfârșitul toamnei până la începutul primăverii.

wake up and sad lamps

Configurarea unei lămpi cu alarmă este un proces destul de simplu. Aceasta începe să simuleze lumina soarelui cu jumătate de oră înainte de trezire. Același lucru se întâmplă și la culcare. Ora se poate seta manual, astfel încât să corespundă cu nevoile și programul fiecărei persoane în parte.

O lampă de terapie cu lumină este special creată pentru persoanele care suferă de SAD– tulburare afectivă sezonieră – și de alte afecțiuni, cum ar fi insomnia, prin expunerea la lumina artificială. SAD este un tip de depresie care apare la un moment dat, în fiecare an, toamna sau iarna.

În timpul terapiei, stai sau lucrezi lângă lampa cu pricina. Aceasta emite o lumină strălucitoare, naturală, ca din aer liber. Se consideră că terapia cu lumină are un efect benefic asupra substanțelor chimice cerebrale legate de dispoziție și somn, diminuând simptomele SAD.

Utilizarea unei lămpi de terapie cu lumină poate ajuta, de asemenea, și în cazul altor tipuri de depresie, tulburări de somn și alte afecțiuni. Terapia cu lumină este, de asemenea, cunoscută sub numele de terapie cu lumină puternică sau fototerapie.

Lampa de terapie ușoară poate fi recomandată de medicul de familie, însă poate fi utilizată și dacă dorești să încerci un tratament sigur, de bună voie și cu foarte puține efecte secundare. De asemenea, se mai poate folosi și pentru a spori eficiența medicamentelor antidepresive, permițându-ți să iei o doză mai mică de medicamente.

Nu ai nevoie de o rețetă pentru a achiziționa o lampă de terapie ușoară sau o lampă cu alarmă. Cu toate acestea, ar fi indicat să vorbești cu furnizorul sau cu un medic dacă terapia cu lumină este potrivită pentru tine. De asemenea, se recomandă să întrebi ce fel de lampă de terapie ți-ar indica, astfel încât să obții cele mai multe beneficii și să minimizezi efectele secundare.

În principiu, o lampă cu alarmă îndeplinește funcția de trezire, unele modele având și funcția de apus de soare care ajută utilizatorul să adoarmă mai repede și mai bine. Însă, când vorbim despre afecțiuni mai grave, o lampă de terapie este indicată în acest sens. Acestea sunt dispozitive medicale, destinate vindecării SAD și ar trebui utilizate în conformitate cu medicul generalist.

Caracteristici la care să fii atent atunci când alegi o lampă de trezire

Fie că alegi o lampă de la Philips, un ceas deșteptător cu lampă beurer, unul de la Medisana, un lumie sunrise alarm sau unul de la Onsag Rio, sunt câteva caracteristici pe care trebuie să le ai în vedere în momentul în care cumperi un astfel de produs.

Timer

Posibilitatea de a seta un timer este utilă, mai ales dacă utilizatorul dorește să selecteze cât timp dorește să acorde pentru trezire. Când spunem timer, ne referim la posibilitatea de a selecta o anumită perioadă de timp pe care vrei să o acorzi până se luminează complet în cameră.

Unele veioze permit setarea a doar 30 de minute înainte de trezire, însă există pe piață lămpi cu posibilități multiple, precum 20, 30 sau 45 de minute. Dacă mergem și mai departe de atât, unele dispozitive pot fi setate de la 15 la 90 de minute, dându-ți posibilitatea de a alege orice număr de minute din acest interval.

Astfel, cu un timer, lampa luminează din ce în ce mai tare în cameră cu cât se scurge timpul. În aceeași ordine de idei, timerul poate fi setat și la culcare, în momentul în care se simulează apusul.

Sunetele de alarmă

Următorul aspect pe care trebuie să îl iei neapărat în considerare este dat de sunetele de alarmă pe care le are lampa. Unele modele timpurii oferă doar câteva variante în ceea ce privește sunetele pe care le poți alege drept alarmă.

Nu-ți dorești un model care oferă o înregistrare scurtă a sunetului, cum ar fi un cântec de pasăre care se tot repetă și care poate deveni obositor și enervant. Cât despre calitatea sunetelor, este important ca acestea să fie clare, în tonalități diferite.

Lămpile mai noi oferă o varietate mai largă de sunete de alarmă, precum și posibilitatea de a alege intensitatea acestora. Mai mult decât atât, există și lămpi care pot folosi radioul pe post de alarmă sau muzică personalizată.

Setări de luminozitate

Următorul aspect pe care trebuie să-l ai în vedere este câte setări are dispozitivul privind luminozitatea. Cele mai multe dintre lămpi au 20 de setări de luminozitate. Dar ce înseamnă asta? Înseamnă că lampa o să lumineze gradual atât la răsărit, cât și la apus.

Mai mult decât atât, cu cât sunt mai multe trepte de luminozitate, cu atât poți să alegi care să fie nivelul maxim și nivelul minim pe care-l dorești. Lumina lămpii este unul dintre cele mai importante criterii, iar când o alegi, asigură-te că există mai multe trepte. Acest lucru asigură, de asemenea, o trecere lină, naturală, foarte asemănătoare cu lumina naturală a soarelui.

Baterii de rezervă

Încă un criteriu important este dacă lampa are baterii de rezervă sau nu. Modelele mai timpurii și mai ieftine pot funcționa doar atunci când sunt conectate la priză. Acest lucru nu este tocmai de preferat deoarece, dacă alimentarea curentului electric este pierdută, dispozitivul se deconectează.

În aceeași ordine de idei, dacă există o pană de curent, lampa s-ar putea să se reseteze și să nu mai țină cont de setările pe care le-ai făcut anterior. Pentru a evita acest lucru, important este să alegi un dispozitiv ce-ți oferă posibilitatea de a avea baterii de rezervă în cazul în care orice incident de acest fel are loc.

Mulți oameni s-au plâns de lipsa unei astfel de caracteristici, tocmai de aceea este ideal să verifici dacă lampa pe care vrei s-o cumperi întrunește acest criteriu.

Radio încorporat

Cum sună ideea de a avea un radio cu ceas? Ultima, dar nu cea din urmă, este funcția de radio pe care lampa poate să o întrunească. Cele mai multe lămpi de trezire au această caracteristică, însă modelele mai ieftine prind o frecvență radio de slabă calitate. Sunetul se aude cu întreruperi, există zgomot pe fundal, iar acest lucru poate crea neplăceri.

O lampă cu un radio de bună calitate este o caracteristică importantă, mai ales dacă obișnuiești să asculți radio de obicei și crezi că lampa ar facilita acest lucru. Când cumperi un astfel de dispozitiv, asigură-te că există această funcție și că ea funcționează cum trebuie.

Caracteristici suplimentare

Variații ale culorilor

Pe lângă cele menționate mai sus, există și alte caracteristici pe care o lampă de trezire le poate avea, iar lista continuă cu variațiile de culoare ale acesteia. Când spunem asta, ne referim la posibilitatea de a regla culoarea luminii. Spre exemplu, unele modele pot să înceapă cu un răsărit portocaliu, transformându-se încetul cu încetul într-o lumină albă sau complet galbenă.

Aceste variații pot fi reglate în funcție de preferința utilizatorului, fiind de cele mai multe ori controlate printr-o aplicație.

Aplicație pentru telefonul mobil

Pentru că viețile noastre sunt legate din ce în ce mai mult de telefonul mobil, acesta ușurându-ne viața de foarte multe ori, o lampă care are și aplicație reprezintă un avantaj major.

Nu toate lămpile vin cu aplicație, însă dacă vrei să personalizezi sunetele după preferința proprie, dacă vrei să setezi timerul după preferințe sau dacă îți dorești o anumită combinație de culori, aplicația te poate ajuta. În plus, este și mult mai confortabil, dându-ți posibilitatea să te joci cu diferite combinații de culori și sunete chiar din patul tău.

Bineînțeles, nu este un lucru obligatoriu, dar este o caracteristică simpatică și utilă.

Setare de apus

După cum am stabilit deja, funcția principală a unei lămpi de trezire este de a simula lumina răsăritului pentru a te trezi liniștit și mai puțin stresat. Un dispozitiv ce are și setare pentru apus, face acest lucru, însă în sens opus.

Setarea de apus îl ajută pe utilizator să adoarmă mai repede, lumina pornind de la o intensitate foarte mare și stingându-se treptat, în intervalul de timp prestabilit. De asemenea, mulți dintre utilizatori combină această setare cu un sunet liniștitor, care-i face să adoarmă mai repede. Bineînțeles, și dispozitivul trebuie să permită acest lucru.

Amânarea alarmei – setare

O altă caracteristică importantă ar fi posibilitatea de a amâna alarma. Această caracteristică îi permite utilizatorului să poată seta două alarme în cazul în care a adormit pe prima. „Snooze”, cum este termenul în engleză, presupune oprirea alarmei și declanșarea ei mai târziu, dându-ți voie să dormi puțin mai mult.

Unele lămpi au buton de „snooze”, iar la altele această funcție se poate seta prin intermediul aplicației proprii.

Pentru persoanele care nu se pot trezi la prima alarmă, o astfel de funcție este extrem de utilă deoarece se asigură că îți oferă posibilitatea de a te trezi în cele din urmă.

Întrebări frecvente

Chiar funcționează lămpile de trezire?

Da, lămpile de trezire funcționează, întrucât simulează lumina naturală a soarelui, acest lucru determinând pregătirea corpului pentru a se trezi. Când suntem expuși la lumină, dimineața, creierul nostru stimulează creșterea temperaturii corpului și creșterea nivelului de cortizol. (Deși cortizolul are reputație de „hormon al stresului”, este, de fapt, normal să avem niveluri mai ridicate de cortizol dimineața, deoarece asta ne trezește).

Poate să te trezească lumina?

Da, lumina lămpii te poate trezi, întrucât este puternică, iar creșterea treptată a luminozității determină corpul să se pregătească pentru trezire. Ochii noștri sunt conectați la ceasul nostru biologic, iar cantitatea de lumină pe care noi o percepem ne face să determinăm ce parte din zi este. Când primim o doză mai mare de lumină dimineața, ceasul biologic accelerează, ducând la trezire.

Ce culoare de lumină este cea mai potrivită pentru somn?

Conform studiilor, luminile de culoare verde, portocaliu sau galben sunt foarte potrivite pentru inducerea somnului. Aceste culori determină corpul să se relaxeze și să intre intr-o stare confortabilă, numai bună pentru un somn liniștit și odihnitor.

Ce culori favorizează somnul?

Cele mai potrivite culori care favorizează somnul sunt inspirate din natură. Albastrul glaciar este incredibil de relaxant și induce senzația de somn. De asemenea, verdele deschis îmbracă toată camera într-o atmosferă relaxantă.

Concluzie

Lămpile cu ceas deșteptător ce simulează răsăritul încep să fie din ce în ce mai populare. Oamenii le preferă datorită faptului că oferă posibilitatea de a aduce o bucățică de natură în propriul lor dormitor, făcându-le trezirea o plăcere.

Am adunat câteva dintre cele mai bune lămpi de trezire de pe piață, astfel încât să alegi mai ușor, în cazul în care vrei să achiziționezi un astfel de produs. Nu, nu trebuie să mai cauți „best wake up light” sau „wake-up light pret”, pentru că în acest articol găsești cele mai relevante informații care să îți faciliteze procesul decizional.

Am descoperit ce influență are acest produs asupra stării tale, cum te poate ajuta să îți reglezi somnul într-un mod natural și am diferențiat lampa de trezire de lampa de terapie. Mai mult decât atât, am evidențiat cele mai relevante caracteristici ale unei lămpi și am răspuns la câteva întrebări legate de acest subiect.

Faceți clic pentru a evalua această postare!
Total: 0 In medie: 0
Back to top button